
Hoe maak je een CRO?
Heb jij een online bedrijf en kan je klanten niet behouden? Je hebt wellicht al vaker over CRO gehoord, maar weet niet precies wat het is? Maak je geen zorgen. In dit artikel worden alle details over conversieoptimalisatie, maar ook over een online marketing bureau gegeven.
Wat is conversie optimalisatie?
Conversie is een proces dat door digitale bedrijven wordt gebruikt om hun digitale middelen te optimaliseren om meer bezoekers tot de gewenste actie te bewegen. Hoewel elke website een specifiek doel heeft, is het doel van conversie de bezoeker dat doel te laten bereiken. Er zijn twee soorten omzetting:
– Macro-conversie: Als je bijvoorbeeld een e-commercesite hebt, zijn jouw belangrijkste doelstellingen hier dat de bezoeker een aankoop doet, een offerte aanvraagt of zich abonneert op jouw dienst.
– Microconversie: Wordt beschouwd als een kleinere conversie, hier is de verwachting dat de gebruiker zich aanmeldt voor een nieuwsbrief, een account aanmaakt of een artikel toevoegt aan het winkelwagentje alvorens een aankoop te doen.
Afhankelijk van de primaire doelstelling van jouw website, zal CRO er dus op gericht zijn passieve bezoekers om te zetten in actieve bezoekers op een manier die aansluit aan jouw marketingdoelstellingen. Een online marketing bureau kan jou hierbij helpen.
Hoe definieer je de belangrijkste doelstellingen voor CRO-campagnes?
Er mag geen marketingcampagne worden gevoerd zonder duidelijke doelstellingen. In feite is het niet eens mogelijk om een fatsoenlijke CRO-strategie te bedenken zonder duidelijke doelstellingen te definiëren en de juiste KPI's te monitoren. Merk op dat niet alle websites dezelfde doelstellingen hebben als het gaat om het definiëren van conversieoptimalisering. Voordat je een CRO-campagne lanceert, moet je proberen jouw belangrijkste doelstellingen te bepalen. Voor e-commerce site geldt dat als je een e-commercesite runt, het waarschijnlijk is dat je de verkoop wil verhogen, en dat is prima. Er zijn veel manieren om de conversie via een e-commercesite te verbeteren.
Voorbeelden van doelstellingen
Meer inkomsten genereren zou zeker één van jouw hoofddoelstellingen moeten zijn, hoewel je CRO kan vragen om meer gedetailleerde doelstellingen voor te stellen.
- Gemiddelde tijd op de site met 1 minuut verhogen.
- Verminder het aantal verlaten winkelwagentjes met 20%.
- Verkort de laadtijd van pagina's met 1,5 seconden.
- Verbeter de prestaties van productpagina's.
Mediawebsites staan over het algemeen bekend om tonnen aan maandelijkse bezoekers te genereren omdat ze zoveel inhoud creëren. Bezoekers omzetten in betalende klanten of abonnees is echter een grote uitdaging die moet worden opgelost met uitgebreide marketingtrucs en -campagnes. Uiteraard kan je altijd bij een online marketing bureau terecht voor professionele hulp.